Як наповнити коштами пенсійний фонд ? Мрії і реалії.

                                                          Як наповнити коштами пенсійний фонд ? Мрії і реалії.
     Для початку хочу привести невелику ремарку зі слів народного депутата В Кириленка про фінансовий стан пенсійного фонду України (далі ПФУ):
"... тільки прямий дефіцит бюджету Пенсійного фонду складає майже 22 (!) мільярди гривень.
    Плюс видатки із державного бюджету на "пенсії за різними програмами"- майже 62 мільярди – із яких чималий відсоток грошей іде на пенсію номенклатурі.
    Плюс вже проголошене 15-відсоткове державне здирництво при продажу валюти тими ж пенсіонерами, кошти від якого також повинні йти на покриття дефіциту бюджету Пенсійного фонду – а це ще за 20 мільярдів гривень.
    От і виходить, що реальний сукупний дефіцит пенсійного бюджету складає понад 100 мільярдів.


     Тігіпко "впарив" пенсіонерам підвищення пенсійного віку, розповідаючи солодку казочку про оздоровлення Пенсійного фонду. Що у сухому залишку? 1) Найбільший дефіцит бюджету ПФ від 1991 року, 2) підвищений пенсійний вік для жінок, яких на роботу при цьому у віці 55-ти років ніхто брати не поспішає, 3) шістнадцять різних пенсійних законів і прірва між трудовими пенсіями та спец пенсіями номенклатури." http://blogs.pravda.com.ua/authors/kyrylenko/50bde21dc524f/
     А починалось усе  2010 року з поправок до бюджету у другому півріччі ,у виконанні кабінету міністрів і К. Це була не перша спроба КМУ вирішити проблеми бюджету за чужий кошт. До Азарова таку спробу робила Тимошенко, але безуспішно, часи були інші.
     Що  могла зробити влада для наповнення бюджету:
- скоротити витрати на утримання апарату управління, депутатів,силових структур, чиновників місцевого рівня шляхом оптимізації їх кількісного і якісного складу;
- оптимізувати розміри пенсій окремих категорій громадян,як один із пунктів пенсійної реформи ( читай тих же чиновників, пенсійне забезпечення яких здійснюється згідно спеціального  законодавства і норм, відмінного від того, що прописане для широкого загалу пенсіонерів) різниця між мінімальною і максимальною пенсією не більша в 5 раз, хочеш більшу-страхуйся додатково з власної кишені ;
- здійснити пенсійну реформу шляхом ліквідації солідарної системи, яка себе вичерпала,оптимізації витрат на утримання апарату пенсійного фонду, впровадження накопичувальної системи пенсійного страхування, спрощення системи нарахування пенсій;
- довести після оптимізації витрат на апарат управління і ПФУ представникам великого, малого і середнього бізнесу нові правила у вигляді зміни податкового кодексу і пенсійного законодавства, як нагальної потреби у безвихідній ситуації. 
    При цьому усі законодавчі нововведення в силу своєї “непопулярності” мали би прийматись прозоро, із залученням для обговорення усіх зацікавлених сторін.
Що фактично зробила влада для скорочення бюджетного дефіциту?
    Формально було зменшено кількісний склад апарату управління, хоча витрати на його утримання порівняно з попередніми  виросли. За ініціативи уряду було розроблено і впроваджено податкову і пенсійну реформи. Ці два нововведення покращили умови ведення великого бізнесу і поставили на межу виживання  малий і середній бізнес. Особливо непідйомним для багатьох підприємців-спрощенців виявився єдиний соціальний внесок (ЄСВ), як засіб наповнення пенсійного фонду.  Як  бонус до ЄСВ, влада “на випередження” прийняла поправки до бюджету 2010 року у вигляді доплат мінімальних страхових внесків за 2-е півріччя. Не багато, не мало- близько 1500 грн.” з носа”. В масштабах держави цю цифру слід помножити на 2 мільйони “спрощенців”. Виходить чимала сума - близько трьох мільярдів гривень. Вирішено просто, одним розчерком пера , в порушення чинного законодавства, як кажуть,- “ без шума и пыли”. Чому тільки за півріччя, чому тільки для підприємців - спрощенців, чому не дочекавшись введення ЄСВ, чому без узгодження і в порушення закону про регуляторну політику??? Все це робилось незадовго після презентованих кандидатом у президенти Януковичем преференцій для малого і середнього бізнесу у вигляді податкових канікул до 5 років, зниження ставок податків, і  "почую кожного". Що отримали підприємці насправді, - всім відомо.
    Знову роль цапа-відбувайла була призначена представникам малого і середнього бізнесу. Ніхто не переймався давати відповіді на незручні питання, усіх поставили перед фактом “ТРЕБА ПЛАТИТИ”. Так само  ніхто не збирався реально реформувати податкову і пенсійну системи. Це очевидно після 2-х років потому.  Борги тільки збільшились,  соціальна напруга зросла, проблеми залишились невирішеними, довіра до влади критично упала.
    В результаті ми усі були свідками і учасниками податкового майдану у 2010 році, який частково змусив владу піти на незначні поступки у вигляді мораторію на перевірки  та штрафні санкції(це після 5 років податкових канікул  ). А ще дуже “серйозною поступкою” стала необов'язковість сплати ЄСВ пенсіонерами за віком, тими, хто вже заробив собі на законну пенсію. Це ж яким треба бути “мудрим”, щоб заставити пенсіонера, який через мізерну пенсію вимушений доробляти на прожиття, платити ще комусь на пенсію.
    Натомість олігархів та  їх наближених  і “комар не вкусив” за цей час. Мало того, їм великодушно “простили” багатомільярдні (близько 25 млрд.) борги за спожиті енергоресурси.
Це такий собі прояв політики “соціальної  справедливості” у виконанні влади. Не буду вже нагадувати про халявну приватизацію підприємств паливно-енергетичного комплексу, Укртелекому,  про виведення коштів на офшори  і  т.і,  чим бюджет ніколи вже не наповниться.
В цих реаліях сподівання  з боку влади на розуміння підприємцями  бюджетних негараздів і сподівання на прояви лояльності виглядають дивними. Крім того, “листи щастя”  від ПФУ та виконавчої служби про сплату сумнівної заборгованості не сприяють порозумінню, скоріше навпаки. Тому що знову підприємців намагаються “нагнути” для “покращення вже сьогодні”.
    Причому ПФУ, порушуючи закон, застосовує механізм примусового стягнення страхових внесків через державну виконавчу службу. Та в свою чергу не переймається  законністю пред'явлених вимог по кожному конкретному випадку і відкриває виконавчі провадження по примусовому стягненню. Чи не є це демонстрацією влади правового нігілізму(читай "безпредєлу") задля політичної доцільності в умовах, коли більше нема кого "подоїти".
    Усі відповіді на звернення до ПФУ за роз’ясненням, чому порушуються права підприємців і громадян виглядають як завчена мантра "Треба платити, бо всерівно заберемо!" На питання про майбутню пенсію( якщо до неї доживеш при підвищенні пенсійного віку)і хто буде наповнювати на той час пенсійний фонд коштами при збереженій солідарній системі ВІДПОВІДІ НЕМАЄ.
    Підприємцям тільки і залишається  в законний спосіб чинити спротив цим  “новаціям”, або просто припиняти підприємницьку діяльність і шукати тіньових заробітків. А на пенсію відкладати у БАНКУ.
    Бершадська районна профспілкова організація ВП "Столиця - Регіони", яка входить у Федерацію профспілок працівників малого та  середнього  підприємництва України звернулась до голови Федерації Роя В.Є.  з проханням вирішити проблемну ситуацію, яка виникла  між підприємцями - спрощенцями та Управлінням пенсійного фонду і державною виконавчою службою  у Бершадському районі. Рой В.Є. з 2011 року був обраний членом громадських рад при Пенсійному фонді України , Державній податковій службі України, Державній Виконавчій службі та Міністерстві соціальної політики.   З пенсійного фонду було отримано відповідь на наше звернення за підписом першого заступника голови правління В.О. Кравчука.
    Як видно з відповіді, після прийняття поправок до пенсійного законодавства у частині сплати пенсійних страхових внесків з 07.07.2011р.
    Згідно частини п’ятнадцятої статті 106 Закону (в редакції Закону України від 07.07.2011 № 3609-VI) фінансові санкції (штраф, пеня), а також примусові стягнення органами виконавчої служби за несплату внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування, НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ.
    Це означає, що  виконавчі провадження по примусовому стягненню, відкриті за вимогою пенсійного фонду після 07.07.2011 року є незаконними.

За матеріалами

http://zoroweb.org.ua/forum/index.php?topic=1460.msg2067#msg2067